Tre trender inom opinionsbildning

Den 25 augusti 2021 arrangerade vi på Arena Opinion ett digitalt frukostsamtal om trender inom opinionsbildning i ideella organisationer och folkrörelser. Hade du inte möjlighet att delta? Eller vill du dela med dig av lärdomarna till en kollega? Nu går det att se samtalet i efterhand.

Under samtalet fördjupar vi oss i det som är nytt kring hur du och din organisation kan påverka allmänhet och beslutsfattare. Insikterna grundar sig på en studie som Arena Opinion genomfört under slutet av våren 2021. Efter intervjuer med ett tiotal kommunikationschefer, en fokusgrupp bestående av unga ideellt aktiva, genomgång av rapporter och poddar samt egen analys delar vi med oss av vilka trender kring opinionsbildning vi tror att medlemsstyrda organisationer behöver ta hänsyn till framöver för att få genomslag för sina frågor.

Medverkande

Silvia Kakembo, byråchef på Arena Opinion

Ihsan Kelleciouglu, chef för kommunikation och opinion på Amnesty International Sverige

Ida Östensson, ordförande för Make Equal & chef för kommunikation och påverkan på Child10

Här kan du se samtalet i efterhand.

Vi hoppas att de insikter vi har tagit fram blir till nytta för dig och din organisation. Hör gärna av dig om du vill prata mer om hur ni kan nå fram med er opinionsbildning.