Samhällsaktörer och TikTok – hur lyckas man på bästa sätt?
Samhällsaktörer och TikTok – hur lyckas man på bästa sätt?
Många organisationer brottas med frågor som “hur ska vi nå ut till unga?” och “hur ska man göra för att lyckas på TikTok?”, eller kanske rentav “Ska vi ens ha TikTok när offentliganställda uppmanats att radera appen?”. Därför bjuder Arena Opinion nu in till ett digitalt frukostsamtal på temat “Samhällsaktörer och TikTok – hur lyckas man på bästa sätt?”.
Vår egen expert Michael Norberg Tot kommer att dela med sig av sina tankar om hur ideella organisationer kan dra nytta av TikTok, men också fallgropar att undvika. Vi har även bjudit in tre personer med erfarenhet av att driva TikTok-konton för några av Sveriges ledande samhällsaktörer som bland annat kommer att diskutera och berätta om hur de byggde TikTok-närvaron för sina organisationer.
Medverkande:
> Viola Fakhari, reporter på SVT och var plattformsansvarig för Lilla Aktuellt och driver idag TikTok-kontot för SVT Nyheter.
> Emil Nordfjell, kanalansvarig på SSU där han är ansvarar för att samordna, utveckla, planera och genomföra SSU:s arbete i sociala medier.
> Viktor Adolfsson, sociala medie-redaktör på Aftonbladet där han bland annat driver och utvecklar TikTok-kontot.
> Michael Norberg Tot, kommunikationsstrateg på Arena Opinion
> Du och flera andra som jobbar med kommunikation, opinionsbildning och politisk påverkan i en ideell organisation
Samtalet skrivtolkas med hjälp av Svensk Skrivtolkning AB.
Lämna ett svar