Om oss

Arena Opinion är Arenagruppens kommunikationsbolag. Vi hjälper organisationer, folkrörelser och snälla företag att formulera och nå ut med och påverka med sitt budskap i medier, till beslutsfattare och i det offentliga samtalet.

Det avgörande skälet till att välja att samarbeta med Arena Opinion för tjänster inom kommunikation och politisk påverkan är vårt team av erfarna konsulter med skilda bakgrunder som gör att vi kan hjälpa er med allt från analys och strategi till det praktiska kommunikationsarbetet. Vi tar oss bara an de uppdrag som stämmer med vår värdegrund, och det gör att vi också kan gå in i varje uppdrag med stort engagemang och glädje och stolthet över att göra ett riktigt bra jobb i varje uppdrag. Arena Opinion har kollektivavtal.


Vi redovisar öppet vilka vi jobbar med och vi har egna etiska riktlinjer fastslagna av Arenagruppens styrelse.

Silvia Kakembo

silvia.kakembo@arenagruppen.se

073-654 13 03


Silvia Kakembo är byråchef på Arena Opinion sedan mars 2021. Silvia brinner för att ideella organisationer ska nå ut med sitt budskap oavsett om det handlar om att påverka opinionen eller locka fler medlemmar. Silvia har erfarenhet av både politisk kommunikation och marknadskommunikation. Hon har tidigare arbetat som politiskt sakkunnig på Finansdepartementet, som managementkonsult och marknadsansvarig på konsultföretaget Centigo och som ledarskribent på Dagens Arena. Silvia är dessutom en uppskattad moderator, workshopledare och föreläsare.

Susanna Kierkegaard

susanna.kierkegaard@arenagruppen.se

073-654 13 04


Susanna Kierkegaard är kommunikationsstrateg för Arena Opinion. Hon arbetar med hela kedjan av kommunikation och politisk påverkan, från idé till verklighet. Susanna har en examen i politik, filosofi och ekonomi från University of Oxford och har tidigare arbetat som politisk skribent och krönikör bland annat i Aftonbladet.

Tobias Rydin

tobias.rydin@arenagruppen.se

08-522 574 62


Tobias är Creative Director, formgivare och kreatör för bland annat kampanjer, filmer och trycksaker för Arena Opinion. Han har i många år arbetat med tidningar, bland annat Magasinet Arena och Dagens Nyheter. Nu har han helt omfamnat den rörliga bilden och det digitala tidevarvet, och producerar grafisk form för den föränderliga målgrupp som hänger på Youtube och Facebook. Tobias kan förverkliga de visioner och bilder vi har i huvudet och skapa det där extra som gör en kampanj framgångsrik.

Inte minst viktigt är att Tobias alltid ser lösningar istället för problem. Vi vet det låter som en trött klyscha, men ni kommer också bli förbluffade.